Website optimalisatie proces:

Onze plan van aanpak

 

Stap 1 SEO Campagne setup

Ongeacht welke website optimalisatie dienst u bij ons afneemt, we beginnen altijd met een gesprek. Daarin willen we horen wat u met uw website wilt bereiken, wie uw doelgroep is, welke keywords (zoektermen) u gebruikt en welke doelen u wilt bereiken. Vervolgens starten we met het maken van een website audit. We analyseren de link en navigatiestructuur, de code en de content van uw site. We onderzoeken waar uw bezoekers vandaan komen en via welke zoektermen ze binnen komen.
 

SEO plan van aanpak
Concurrentie onderzoek

Stap 2 Concurrentie onderzoek

De volgende fase is de concurrentie analyse. We bekijken de top 10 van uw concurrenten in de belangrijkste zoekmachines en maken hiervan een uitgebreide analyse. Het in kaart brengen van je concurrentie geeft bepaalde inzichten. Je kunt nagaan hoe moeilijk het zal zijn om een toppositie in de zoekmachines te bemachtigen voor een bepaalde keyword. Maar het geeft ook inzicht in waar je concurrentie hun links vandaan halen en op welke zoekwoorden ze ranken.

Stap 3 Keyword onderzoek

Een van de belangrijkste processen van website optimalisatie is het zoekwoorden onderzoek. Door gebruik te maken van geavanceerde tools, genereren we een lijst met de meest winstgevende keywords (zoektermen) voor uw onderneming. Een onderzoek helpt ons te begrijpen op welke zoekwoorden mensen die uw product of dienst afnemen op zoeken. We kunnen ook zoekwoorden vinden die vaak gebruikt worden maar waar uw concurrenten nog niet op hebben ingespeeld. Dit is meestal het geval bij longtail keywords. Dit zijn zoektermen die uit meerdere woorden bestaan. Vaak hebben deze zinnen minder zoekvolume maar de concurrentie is ook veel zwakker waardoor je makkelijker kunt ranken. Meerdere longtail zoekwoorden vormen samen een geweldige zoekvolume waardoor je alsnog een hoop relevante bezoekers kunt genereren.

Zoekwoorden onderzoek
website optimalisatie

Stap 4 Optimaliseren van webpagina’s

De focus ligt hier op het optimaliseren van content door gebruik te maken van de juiste keywords en synoniemen. Door op de juiste manier gebruik te maken van interlinking daalt je bounce rate, kan de google spider je site beter indexeren en helpt het pagina’s te voorzien van linkjuice waardoor ze beter zullen scoren in de zoekmachines. Een ander belangrijke onderdeel binnen onze SEO plan van aanpak is de anchor tekst. Dit is de klikbare tekst van een hyperlink die verwijst naar jouw webpagina.

Stap 5 Tags optimalisatie

Een belangrijke onderdeel van onpage optimalisatie zijn de tags. Title tags worden door de zoekmachines gebruikt om te bepalen wat het onderwerp van een webpagina is. De title tag is ook zichtbaar in de zoekresultaten, een goed geschreven tag kan bezoekers overhalen om op jouw pagina te klikken. Header Tags zorgen voor een beter gestructureerde indeling van je tekst wat de bezoekerservaring verbeterd.

Tags optimalisatie
SEO Rapportage

Stap 6 Link Building

Google beschouwt links naar je website nog steeds als een belangrijke ranking factor. Maar niet elke link is even waardevol. Een link van een website met hoge autoriteit is waardevoller dan meerdere links van sites met een lage autoriteit. De gedachte gang van Google is logisch, als een gewaardeerde website naar jouw site linkt betekend het eigenlijk dat je website ook interessant is. Hoe meer goede links er naar uw pagina wijzen hoe hoger de pagina zal gaan ranken in google. Daarom gaan we dan ook op zoek naar de juiste links om uw website een flinke boost te geven.

Stap 7 Rapportage

Het laatste onderdeel van onze SEO plan van aanpak is een hele belangrijke, namelijk rapportage. Elke maand genereren we rapportages welke inzicht geven over uw website. In de overzichten houden we alle belangrijke statistieken van uw website bij, zoals het aantal organische bezoekers, waar deze vandaan komen en welke keywords er gebruikt worden. Uit de rapportages kunnen we afleiden of de SEO campagne succesvol is en waar we mogelijk kunnen bijsturen. Voor veel ondernemers een onderschat item, want de rapportage kan ons signalen geven of uw zoekmachine optimalisatie inspanningen lonen.

SEO Rapportage

Goede website optimalisatie is een specialisme, een ongoing proces die, als je resultaat wilt boeken, enorm veel inspanning vereist. SEO is onze passie, wij nemen de zorg van uw online vindbaarheid dan ook graag op ons. Bekijk hier onze SEO pakketten en laat ons weten wat we voor u kunnen betekenen.