Zoekwoorden onderzoek

Grondige keyword research en analyse is de fundering van elke zoekmachine optimalisatie campagne. Onze experts maken uw onderneming zichtbaar in google en bing door middel van gerichte zoekwoorden die leiden tot een toename van clicks, bezoekers, leads en sales.

 

Neem contact op

Waarom zoekwoorden onderzoek het belangrijkste element is van zoekmachine optimalisatie

Simpel gezegd, totdat je weet welke woorden en zinnen het belangrijkste zijn voor je website, kun je geen pagina’s goed optimaliseren. Een hoop internetbezoekers die eigenlijk niet op zoek zijn naar jouw product of dienst heeft geen toegevoegde waarde. Sterker nog, voor de zoekmachines is het juist een signaal dat je website niet interessant is als je bezoekers snel je pagina weer verlaten.

Keyword research of zoekwoorden onderzoek in het Nederlands, zorgt er juist voor dat je weet waar je doelgroep op zoekt als ze op zoek zijn naar uw diensten. Zo zorg je ervoor dat bezoekers van uw website ook  relevante bezoekers zijn die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw product. Bovendien geeft het zoekmachines duidelijkheid waar uw pagina over gaat en dat resulteert in een hogere ranking binnen de zoekresultaten.

Uitgebreide Keyword Reseach

Ontdek met welke zoekwoorden er gezocht wordt op uw product of dienst.

u

Concurrentie Zoekwoorden Analyse

Kom erachter op welke zoekwoorden uw concurrenten gevonden worden.

Lokale zoekwoorden

Wordt gevonden door mensen in uw stad of regio.

Gratis bezoekers

Welke onderneming wil dat nou niet? Een hoge ranking in de organische gedeelte van de zoekresultaten bezorgt uw bedrijf de nodige gratis bezoekers. Een goed uitgevoerde keyword research geeft u de inzichten om dit te behalen. Dus geen kostbare adwords campagnes meer nodig om veel bezoekers te genereren.

Bespaar op advertentiekosten

Door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden zal uw website steeds beter gevonden worden door mensen die op zoek zijn naar uw product of dienst. Dure advertenties zoals adwords campagnes zullen overbodig zijn.

Hoe werkt onze zoekwoorden analyse?

Een goed uitgevoerde zoekwoorden onderzoek vormt de basis van een website optimalisatie traject. We beginnen met het vastleggen van alle potientiele en relevante zoektermen, waarna we de keywords met behulp van de beste online tools gaan filteren. Zo houden we alleen de waardevolste zoekwoorden over die het hoogste rendement opleveren.

R

Zoekvolume

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk klanten bereiken met je webpagina. Je gaat dus bekijken welke woorden het vaakst gebruikt worden. Een woord of zin met 10.000 maandelijkse zoekopdrachten is uiteraard aantrekkelijker dan een soortgelijke zoekopdracht met 100 maandelijkse hits.

R

Koopintentie zoekwoorden

Het allerbelangrijkste is dat bezoekers van je webpagina ook daadwerkelijk iets gaan kopen. Dat krijg je voor elkaar door koop woorden aan je keywords toe te voegen. Zoektermen met een koopintentie zijn korting, coupon, aanbieding, kopen, sale etc. Dit zijn woorden waar mensen naar zoeken als ze bereid zijn tot aankoop over te gaan.

R

Relevantie

De zoekvolume voor een bepaald woord, bijvoorbeeld SEO trainingen, kan wel 100.000 zoekopdrachten per maand bedragen. Maar als je bedrijf geen SEO trainingen geeft is het niet relevant voor je website en kun je hier beter niet op gevonden worden. Het bevorderd niet de gebruikerservaring en zoekintentie van de bezoeker. De kans dat het tot een conversie leidt is dan ook erg klein.

R

Lokale zoekwoorden

Lokale zoekwoorden optimalisatie zit anders in elkaar. De focus zit meer in zoektermen waarbij de nadruk ligt op de stad of regio. Een schilder of slotenmaker uit amsterdam is bijvoorbeeld niet gebaat bij bezoekers uit maastricht.

R

Synoniemen

Door gebruik te maken van synoniemen vind je vaak nieuwe zoekwoorden met potentie. Een professional wordt bijvoorbeeld ook vaak een expert of een specialist genoemd. Door deze keywords ook te gebruiken vergroot je je scope en kan je bezoekersaantal mogelijkerwijs verdubbeld worden.

R

Competitie

Hebben we zoekwoorden gevonden met voldoende zoekvolume, relevantie en met koopintie, dan is het tijd om de concurrentie van deze keywords nader te bestuderen. Doel is om een lijst met keywords over te houden die weinig concurrentie hebben en waar het dus makkelijker is om een hoge positie in de zoekmachines te bemachtigen.

R

Long Tail keywords

Dit zijn drie of meer zoekwoorden die een specifieke zin vormen waar je op gevonden kunt worden. Long tail zoekwoorden zijn heel krachtig omdat de klant een exacte zoekopdracht opgeeft en dus specifiek op zoek is naar iets om te kopen. Het vinden van deze longtail zoekwoorden is echter niet eenvoudig, maar daardoor des te waardevoller.

R

Concurrentie

Door naar je concurrentie te kijken wordt je veel wijzer. Misschien scoren ze op een zoekwoord die jij nog helemaal niet gebruikt. Of zie je dat ze (misschien onbewust) hoog scoren met een long tail zoekterm. Kortom je concurrentie bespioneren is heel waardevol..

Een zoekwoorden onderzoek inclusief concurrentie analyse heeft u al vanaf 379 euro

Vul hieronder uw gegevens in en start uw online succes!

14 + 3 =

Veel gestelde vragen

Wat zijn keywords?

Keywords is de engelse benaming voor wat wij zoekwoorden of zoektermen noemen. Een webpagina kan door de zoekmachines zoals google en bing gevonden worden als het zoekwoord wat de internetgebruiker heeft ingevoerd ook overeenstemd met de inhoud of onderwerp van de webpagina.

Welke tools gebruikt Montaseo voor een zoekwoorden onderzoek?

Wij gebruiken alleen de best beschikbare tools en dat zijn op dit moment Semrush, Moz, Keyword Tool en ubersuggest .

Wat hebben jullie nodig om een onderzoek voor me uit te voeren?

Het enige wat we nodig hebben is de url van uw website en een korte omschrijving van de diensten of producten van uw bedrijf.

Hoeveel kost een zoekwoorden onderzoek?

Dat hangt van meerdere factoren af. Hoeveel webpagina’s, producten of diensten moeten er onderzocht worden? Kortom het hangt er vanaf hoeveel uren het onderzoek in beslag neemt.

Wat doe ik met de gevonden keywords?

Zodra de zoekwoorden onderzoek is afgerond heb je de beschikking over de juiste keywords. Nu is het zaak om de gevonden zoekwoorden strategisch in je content te plaatsen. Meer informatie hierover kun je vinden op onze on page optimalisatie pagina.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog onbeantwoorde vragen of bent u benieuwd wat MontaSeo voor uw bedrijf kan betekenen? Laat dan een bericht voor ons achter.

Neem contact op!